Inu, tak jak mnoho věcí na tomto světě - financemi. Peníze jsou vždy tím podstatným, pokud se má něco realizovat. A tak jsem si vzal Honzův itinerář, udělal si vlastní tabulky a začal počítat. Spotřeba nafty, cena nafty, silnice a bohužel i dálnice, a tedy i poplatky, které je nutno zaplatit. Vízum, výbava, která chybí, jídlo na cestu, vstupné, úplatky, poplatky, prostě vše, co je nutno na cestě platit, když už se někam vyrazí. Honza je naštěstí, na rozdíl ode mě, naprostý perfekcionalista a tak jeho výpočty jsou nejenom komplexní, ale i velmi přesné a tak de facto jenom upravuji spotřebu na mého Defa a některé drobnosti okolo jídla a výbavy.
A tak trocha čísel:
- 8.651 - ujeté kilometry podle plánovače, no, asi to bude víc, bude to k 9.000km
- 33 - to je počet dní na cestě
- 961 - počet natankovaných litrů nafty (no, asi spíš to bude okolo 1.000 litrů nafty :-) )
- 186 - počet čistých hodin na cestě a tedy za volantem - tak na to se fakticky těším, volant nepůjčuji :-)
- 8 - to je počet dní za volantem - jenom malý přepočet čísla nahoře :-)
- 30.735 - tolik budou po přepočtech stát v Kč všechny ty litry nafty, která nateče do Defa
- 58.000 - tak to je zatím celková suma, na kterou jsem se dopočítal za tuto cestu - upřesnění bude následovat, až dopočítám všechny nákladové položky
K dalším nákladům musím připočíst ještě nový stan, asi koupím stan od JURKA, Atack 2,0. Míval jsem ho na svých cestách a byl maximálně spolehlivý a co víc, vždy, i za velmi špatného počasí, jsem ho postavil nejenom za malou chvíli, ale hlavně sám. (to není PR, to je fakt - vozil jsem ho skoro 6 let). Také musím koupit měnič napětí, budu muset dobíjet netbook, foťák a telefon a možná také vysílačku. Aha, taky netbook je nutno koupit, velký notebook nepovezu, asi by to nemusel přežít. Jo toho hodně na zakoupení a to zvedá cenu cesty a ne o málo :-( .
Tak tolik asi další vývoj a zejména finance této cesty.
Petr
Žádné komentáře:
Okomentovat